Alternativní pohřby

21. prosince 2015 Lidovky.cz 

V Praze vznikne první zenová zahrada. Umožní alternativní pohřby

   

Náhrobek zarostlý břečťanem | foto: Barbora Faiglová
 
PRAHA Příští rok začne v Praze fungovat první zenová zahrada pro alternativní pohřby. Takzvaný park vzpomínek se otevře buď na hřbitově na Malvazinkách nebo na Kotlářce. Informoval o tom ředitel pražských hřbitovů Martin Červený.
Od letoška je na ďáblickém hřbitově k dispozici les vzpomínek. Na zhruba dvou hektarech lesa si pozůstalí mohou vybrat a pronajmout místo pro uložení popela. „Zájem naprosto předčil naše očekávání,“ uvedl ředitel. „Některým lidem však vadí neudržovaný charakter lesa. Minimalizace zásahů do přírody je ovšem podstatou ekologického hřbitova,“ vysvětlil.
Aby hřbitovy vyhověly poptávce, chystají variantu, parkovou podobu lesa vzpomínek. „Měla by to být zenová zahrada s ekologickým pohřbíváním. Varianta lesa vzpomínek pro lidi, kterým vadí vysoká tráva, ostružiny a divoký charakter lesa,“ doplnil.


Les vzpomínek

V ďáblickém lese vzpomínek mohou pozůstalí popel blízkých ukládat ke kořenům vzrostlých stromů. Popel je do země vložen buď v biologicky rozložitelné urně, nebo volně přímo do jamky. V budoucnu navíc lidé dostanou možnost vybrat si místo na přilehlé louce a vysadit na něm strom. Cena odpovídá nájmu za běžný urnový hrob.
Správa pražských hřbitovů, která je příspěvkovou organizací Prahy, se stará o 29 hřbitovů se zhruba 200 000 hroby. Třeba Olšanské hřbitovy se rozkládají na padesátihektarové ploše. V Praze je k dispozici i několik rozptylových louček.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/zajimavosti/v-praze-vznikne-prvni-zenova-zahrada-umozni-alternativni-pohrby.A151220_144835_ln-zajimavosti_ELE
organizace zajištující alternativní pohřby

Komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě je tohle osobně složité téma. Na jednu stranu si říkám, ať si každý dělá, co chce, což razím tak nějak ve všem (gender, pohřby, porody, strava, politika) a jsem v tom hodně otevřený. Na druhou stranu si myslím, že by měl člověk ctít tradici. Ale třeba moje partnerka mi řekla, že by chtěla mít pohřeb v nějakém španělském městě, takže pokud ji přežiju, tak mě taky takový alternativní pohřeb čeká. Cestovní pojišťovna ze mě bude hýkat nadšením. :D

    OdpovědětVymazat
  3. No nezlobte se na mě, ale to je moc i na mě, opravdu. Já se přece nenechám pohřbít někde, kde ještě nikdo neležel? Jsem zásadová a na tomto si opravdu potrpím. Hlavně mně řekněte, jak se nakládá s majetkem mrtvého? Je ve zvyku, že si dědicové najmou nějakou realitní kancelář a ta za ně vše vyřídí, je to tak?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky